Linkovi

Direktor Agencije za globalne medije podnio ostavku na Bidenov zahtjev


Michael Pack

Direktor američke Agencije za globalne medije (USAMG) podnio je ostavku u srijedu popodne na zahtjev predsjednika Joea Bidena ubrzo nakon što je Biden preuzeo dužnost.

Michael Pack obavljao je dužnost nešto više od sedam burnih mjeseci kao prvi izvršni direktor agencije prema novom zakonu koji mu je omogućio proširene ovlasti nad mrežama.

Mandat bivšeg konzervativnog režisera dokumentarca bio je obilježen tužbama, prigovorima uzbunjivača, sudskim pozivom Kongresa i sudskim naredbama koje su mu zabranjivale miješanja u rad mreža i korisnika granta koje je nadzirao, uključujući Glas Amerike i Fond za otvorenu tehnologiju (OTF), koji podržava globalnu slobodu interneta.

U oproštajnoj izjavi osoblju, Pack je rekao da je bio "isključivo fokusiran na preusmjeravanje agencije prema njenoj misiji i da pomogne agenciji da objektivno i bez pristranosti podijeli američku priču sa svijetom. Pack je dodao kako vjeruje da je pod njegovim vodstvom postignuta "neophodna reforma".

Kritičari su, međutim, mnoge njegove postupke osudili na Capitol Hill-u, ali i u grupama uzbunjivača i slobode medije.

U pismu koje su podijelile njegove pristalice, Pack je rekao da je to njegova formalna ostavka, a zahtjev dolazeće Bidenove administracije za njegovu ostavku opisao kao "stranački čin". Dodao je da je njegova potvrda u Senatu bila na trogodišnji mandat kako bi se osiguralo da direktor agencije "ne bude vezan" za promjene u administraciji.

Promjena uprave obično je značila masovni preokret kada su pitanju politički imenovani ili drugi visoki zvaničnici. Packova ostavka uslijedila je kad su mnogi drugi imenovani od strane bivšeg predsjednika Donalda Trumpa podnijeli ostavke dok je nova administracija stupala na dužnost.

Bijela kuća je kasno u srijedu najavila direktora programa Glasa Amerike Kelu Chaoa kao vršitelja dužnosti izvršnog direktora. Chao, agencijski veteran, ima više od 20 godina iskustva u Glasu Amerike, uključujući iskustvo reportera na terenu, šefa ureda Hong Konga, šefa mandarinskog servisa i direktora odjela za Istočnu Aziju. Chao je prošle godine svjedočio u sklopu tužbe o uredničkom miješanju Packa i njegovih pomoćnika.

Chao će naslijediti nekoliko tekućih slučajeva. Oni uključuju istragu navodnog lošeg upravljanja agencijom koju je u decembru naredila Kancelarija specijalnog savjetnika.

Tu je i tužba zbog uplitanja u rad uredništva Glasa Amerike i dvije tužbe povezane s finansiranjem i upravljanjem u Fondu za otvorenu tehnologiju, te postupci kojima se se OTF pokušao isključiti iz saveznog finansiranja. Takođe postoji kontroverza oko neobnavljanja viza J-1 za međunarodne novinare koji rade u emiteru.

Više od 30 novinara iz različitih jezičnih odjela Glasa Amerike izgubilo je posao i pravo da ostanu u Sjedinjenim Državama tokom posljednjih sedam mjeseci, jer njihove specijalizovane dozvole nisu obnovljene pod nadzorom Packa.

Packovo vodstvo u USAGM-u rano je alarmiralo novinare mreža i grupe za slobodu medija, koji su osudili njegovu zamjenu direktora mreža i bivših dvostranačkih odbora u mrežama. Uzbunjivači su naveli brojne slučajeve grubog lošeg upravljanja, osvete i istrage osoblja koje je imalo iscrpljujući efekat.

Tokom posljednjeg Packovog dana kao direktora, neprofitna organizacija za zaštitu uzbunjivača, Projekat vladine odgovornosti (GAP), poslala je pismo zakonodavcima navodeći da je USAGM potrošio najmanje 2 miliona dolara novca poreznih obveznika kako bi platio privatnoj advokatskoj kancelariji da istraži i sastavi dosijee o zaposlenima u Agenciji i Fond za otvorenu tehnologiju.

"Ovo rasipanje državnih sredstava je šokantno", rekao je u izjavi David Seide, viši savjetnik u GAP-u. "Vjerujemo da će dodatna istraga u nastavku vjerovatno otkriti kršenja zakona, pravila i propisa, zlouporabu ovlasti i grubo loše upravljanje."

Packove akcije izazvale su kritike republikanaca i demokrata u Kongresu. U septembru, Odbor za vanjske poslove Predstavničkog doma ga je prozvao nakon što je otkazao zakazano pojavljivanje da svjedoči.

Predstavnik Michael McCaul iz Teksasa, rangirani republikanac u Odbor za vanjske poslove Predstavničkog doma, rekao je u srijedu za Glas Amerike da se nada da će novi izvršni direktor Agencije raditi na promovisanju slobode medija.

"Misija američke Agencije za globalne medije je da promoviše slobodu medija i interneta širom svijeta", rekao je McCaul. "Zajedno s Fondom za otvorenu tehnologiju, Agencija bilježi uspjeh u pružanju pristupa internetu i druge važnim oblicima podrške onima koji su u Kini, Iranu, Rusiji i drugim autoritarnim zemljama."

McCaul je dodao: "Nadam se da će se sljedeći izvršni direktor fokusirati na širenje napora Agencije širom svijeta za promociju slobodnog i otvorenog novinarstva."

Trump je nominovao Packa za lidera USAGM-a, ali Senat je odgodio potvrdu dvije godine, sve do juna 2020. Konačno je djelovao nakon što je Trump počeo napadati izvještavanje Glasa Amerike i zahtijevao da republikanci iz Senata proguraju nominaciju.

Demokratski senatori izrazili su tada zabrinutost koliko je kreator dokumetaraca prikladan za obavljanje te funkcije zbog istrage navodnog lošeg upravljanja neprofitnom organizacijom koju je osnovao.

Državni tužilac u Washingtonu D.C., 5. januara podigao je tužbu navodeći da je Public Media Lab kršio zakon Distrikta o neprofitnoj korporaciji i obogatio Packovu dokumentarnu kompaniju Manifold Productions za više od 4 miliona dolara. U tužbi se traži da sud naloži Packu da nadoknadi sredstva i rasformira neprofitnu organizaciju.

Manifold Productions nije odgovorio na zahtjev Glasa Amerike za komentar.

U intervjuima u konzervativnim medijima, talk show emisijama, te u ličnom komentaru objavljenon 15. januara u The Wall Street Journal-u, Pack je branio svoje postupke, rekavši da je radio na rješavanju dugogodišnje bezbjednosne zabrinutosti u Agenciji i da je uočio liberalnu pristranost u sadržaju Glasa Amerike. Pack je takođe optužio svoje prethodnike za "odobravanje bez razmišljanja" viza J-1 i rekao da Agencija taj postupak koristi kao "put ka državljanstvu".

U svojim intervjuima, Pack je često ukazivao na istragu njegovih pomoćnika u Odjelu Glasa Amerike za jezike na urdskom jeziku zbog prikazivanja oglasa Bidenove kampanje, kao primjer te pristranosti. U izdanju Wall Street Journal-a Pack je rekao da kao Trumpov imenovani "nikada ne bi dozvolio da se na Glasu Amerike emituje reklamna kampanja za Trumpa".

Tužba uzbunjivača koja se odnosi na loše upravljanje i uplitanje u rad uredništva kaže da je otprilike u isto vrijeme dok je vođena ta istraga, Odjel na španskom jeziku Glasa Amerike objavio reklamu kampanje predsjednika Trumpa na socijalnoj mreži. Ali u tom se slučaju, kaže se u tužbi, pitanjem pozabavilo rukovodstvo Glasa Amerike, dok je u Bidenovom slučaju, USAGM zaobišao uobičajene postupke kako bi direktno istraživao.

Politika USAGM-a navodi da uređivačka pitanja trebaju istraživati informativne mreže, a ne vanjski službenici.

Na sudskom saslušanju u slučaju Glasa Amerike u novembru, Packu i njegovim pomoćnicima zabranjeno je direktno miješanje u uređivačku nezavisnost mreže, sve dok se parnica ne riješi.

U svom komentaru od prošle sedmice, Pack je rekao da su se mreže "pobunile" protiv njegovih odluka, tvrdeći da su se novinari koristili kontaktima u medijima i Kongresu koji su doveli do "neprestanog curenja, lažnih novinskih naloga, neutemeljenih tužbi i upita s Capitol Hill-a."

Komentar je objavljen danima nakon što su najmanje 48 trenutnih i bivših novinara i direktora Glasa Amerike pisali Packu, tražeći ostavku nedavno imenovanog direktora Glasa Amerike Roberta Reillyja i njegovog zamjenika, nakon što je jedan od dopisnika Bijele kuće preraspoređen na druge poslove.

Pack je dobio podršku nekolicine autsajdera za svoju viziju Agencije, uključujući i dvoje bivših zaposlenika. Ted Lipien, koji je donedavno bio urednik bloga koji je često kritikovao prošlo vodstvo Agencije, i Reilly rekli su kako Pack preduzima akciju kako bi riješio dugotrajne probleme.

U decembru je Pack imenovao Reillyja da vodi Glas Amerike, a Lipiena RFE/RL, a 19. januara najavio je nove konzervativne članove mrežnih odbora, uključujući Rogera Simona, saradnika The Epoch Timesa koji je lažno opisao januarsku pogubnu pobunu na američkom Kapitolu kao operaciju "lažne zastave", i Christiana Wheatona, koji je branio rusku aneksiju Krima.

Pack je bio prvi izvršni direktor koji je uživao proširene ovlasti Kongresa prema zakonskim odredbama iz 2017. godine. U novije vrijeme zakonodavci su dodali više provjere i ravnoteže ovoj funkciji ubacivanjem odredbi u Zakon o odobrenju nacionalne odbrane.

Izmjene će spriječiti izvršnog direktora ili savezne zaposlenike da rade u bilo kojem odboru korisnika granta; dati odboru ovlasti da savjetuje direktora agencije kako bi se osiguralo poštovanje integriteta i nezavisnosti mreža, te da odobri imenovanja ili razrješenja direktora mreža.

Ogroman račun za potrošnju usvojen krajem decembra pauzira ta nova ograničenja na razdoblje od 90 dana, što zapravo daje Packovom zamjeniku ili vršitelju dužnosti izvršnog direktora da zaposli ili otpusti direktore mreža i uvede druge promjene u tom vremenskom okviru.

XS
SM
MD
LG