Linkovi

Peticija RSE Evropskom sudu za blokadu ruske kazne


Oznake na zgradi sjedišta Radija Slobodna Europa / Radio Liberty (RFE / RL), a u prvom planu, u Pragu, vijorile su se zastave Sjedinjenih Država, RFE / RL i češke Republike. (Jan Rambousek - RFE / RL)

Radio Slobodna Evropa/Radio Liberty (RFE/RL) podnio je hitnu peticiju Evropskom sudu za ljudska prava (ECHR) da blokira Rusiju u sprovođenju kazne zbog kršenja njenog kontroverznog zakona o "stranim agentima", što bi medijsku kuću moglo koštati više od milion američkih dolara.

RFE/RL je u saopštenju za javnost izdatom kasno 15. aprila rekao da je zatražio od suda u Strasbourgu da odobri privremene mjere kojima se nalaže Rusiji da se suzdrži od provođenja stotina "administrativnih procedura" koje je već donijela ili prijetila da će pokrenuti protiv medijske organizacije prema zakonu o stranim agentima za koji kritičari kažu da je usmjeren na ućutkivanje nezavisnih medija, posebno RFE/RL.

Privremene mjere bile bi na snazi sve dok sud ne donese odluku o postupcima ruske vlade, rekao je RFE/RL.

Zakoni o "stranim agentima" primjenjuju se na medije koji se finansiraju iz inostranstva i na nevladine organizacije za koje je vlada procijenila da se bave političkim aktivnostima i koje primaju strana sredstva. Zakon je kritikovan pošto ima za cilj potkopavanje civilnog društva i diskreditaciju kritičkog izvještavanja i neslaganja sa potezima ruske vlasti.

Iako je RFE/RL ispoštovao sve svoje zakonske obaveze prema zakonu o stranim agentima, odbio je primijeniti novi zahtjev kojim se traži označavanje a koji je uspostavila državna agencija za nadzor medija Roskomnadzor. Mjere su "očito namijenjene da se ošteti reputacija i održivost nezavisne medijske organizacije u Rusiji", navodi se u saopštenju RFE/RL.

Kao rezultat toga, Roskomnadzor je tokom tri mjeseca podnio 390 slučajeva kršenja, takozvanih protokola, protiv moskovskog biroa RFE/RL i njegovog generalnog direktora Andreja Šarija. Kazne iznose približno 1.430.000 američkih dolara.

Roskomnadzor bi trebao da započne dodatnih 130 slučajeva protiv RFE/RL i Sharija 16. aprila, s dodatnim novčanim kaznama koje se procjenjuju na gotovo milion dolara, rekao je RFE/RL.

Ako novčane kazne ne budu plaćene, ruske vlasti imaju moć da RFE/RL dovedu u nesolventnost i/ili da blokiraju pristup njegovim medijskim stranicama, dok se Shari suočava s mogućnošću zatvorske kazne do dvije godine i ličnog bankrota.

RFE/RL tvrdi da postupci Rusije krše prava na slobodu izražavanja i slobodu štampe koja su zaštićena članom 10. Evropske konvencije o ljudskim pravima i kaže da, ako sud sada ne djeluje, moskovski biro i njegov generalni direktor "pretrpiće nepovratnu štetu".

RFE/RL je takođe upozorio da će, ukoliko se ne provede kontrola, kampanja Kremlja imati zastrašujući efekat na ono što je ostalo od nezavisnih medija u Rusiji.

"RFE/RL neće biti stavljen u položaj da potkopava slobodu govora i novinarski integritet," rekao je predsjednik RFE/RL Jamie Fly.

"Nećemo dozvoliti Roskomnadzoru i Kremlju da donose uredničke odluke o tome kako informišemo našu publiku u Rusiji."

RFE/RL se nada da će ECHR "ove postupke vlade Rusije sagledati u pravom svjetlu: pokušaj suzbijanja slobode govora i ljudskih prava ruskog naroda i opasan presedan u trenutku kada su nezavisni mediji trpe napad globalno ", rekao je Fly.

Ruska takozvana legislativa o "stranim agentima" usvojena je 2012. godine i više puta je modifikovana. Njome se zahtijeva da se nevladine organizacije koje primaju stranu pomoć i za koje vlada smatra da se bave političkim aktivnostima registruju, da se identifikuju kao ‘strani agenti’ i podvrgnu reviziji.

Kasnije izmjene zakona ciljale su medije koji se finansiraju iz inostranstva. Ruska vlada je 2017. stavila na listu Ruski servis RFE/RL, lokalno poznat kao Radio Svoboda, te šest drugih informativnih servisa na ruskom jeziku RFE/RL i Current Time, medijski projekat na ruskom jeziku koji RFE/RL vodi u saradnji s Glasom Amerike (VOA).

Od oktobra, Roskomnadzor je naložio emiterima koji su određeni kao strani agenti dodaju opsežnu izjavu informativnim sadržajima, objavama na društvenim mrežama i audio-vizuelnim materijalima u kojima navode da je sadržaj kreirao medij koji “obavlja funkcije stranog agenta”.

RFE/RL je urednički nezavisna medijska kompanija koja se finansira grantom Kongresa Sjedinjenih Američkih Država preko Američke agencije za globalne medije (USAGM). Gotovo sedam miliona ljudi sedmično pristupa RFE/RL informativnim sadržajima na portalima u Rusiji.

Servisi RFE/RL na ruskom jeziku jedini su međunarodni mediji fizički prisuni u Rusiji koje su proglašeni "stranim agentima".

Komentari

XS
SM
MD
LG