Linkovi

Bjelorusija oduzela akreditacije novinara RSE, BBC-ja i drugih stranih medija


FILE - Law enforcement officers detain journalists in Minsk, Belarus, July 28, 2020. Many have been stripped of their accreditation Saturday.

Vlada Bjelorusije oduzela je akreditacije četvorici novinara Bjeloruskog servisa Radija Slobodna Europa (RSE), kao i četvorici ruskih novinara, dvojici novinara BBC-a i drugih, prenosi Bjeloruski servis RSE.

Taj potez uslijedio je nakon što je pedesetak novinara, uključujući šestoricu djelatnika RSE, privedeno dok su izvještavali o prosvjedima u Minsku 27. kolovoza, što predstavlja posljednji slučaj zastrašivanja novinara u Bjelorusiji.

Više od 260 ljudi privedeno je tijekom prosvjeda u središnjem Minsku, prema popisu koji je sastavio Centar za ljudska prava Vyasna.

Bjelorusko udruženje novinara reklo je da je privedeno pedesetak novinara, ali je većina puštena nakon što je policija provjerila njihove dokumente.

Međutim, četvorica novinara, koji su odbili predati svoje mobitele policiji, optuženi su za sudjelovanje u neovlaštenom prosvjedu, priopćila je Bjeloruska udruga novinara. Bit će deportiran i jedan švedski novinar.

Ukupno šest novinara koji rade ili za Bjeloruski servis RSE ili za Current Time, mrežu na ruskom jeziku koju RSE vodi u suradnji s Glasom Amerike (VOA), bilo je među uhićenima dok su pratili prosvjede na dva različita mjesta u Minsku 27. kolovoza. Svi su kasnije pušteni.

Među uhićenim novinarima bili su i novinari RSE Uladz Hrydzin, Ales Dashchynski, Aleh Hruzdzilovich i Andrey Rabchyk, te izvjestitelj Current Time-a Roman Vasiukovich i Andrey Yaroshevich, priopćilo je Bjelorusko udruženje novinara.

Do zadržavanja ovih medijskih djelatnika došlo je nakon gotovo trotjednog prosvjeda protiv službenih rezultata izbora u Bjelorusiji, koji su predsjedniku Aleksandru Lukašenku donijeli veliku pobjedu.

Demonstranti i čelnici oporbe osporavaju te rezultate, optužujući da je glasovanje namješteno u Lukašenkovu korist.

Komentari

XS
SM
MD
LG