Linkovi

SAD: Federalni sud presudio u korist izvršnog direktora USAGM


Ilustrativna fotografija - unutrašnjost zgrade u kojoj se nalazi Glas Amerike

Federalni sud presudio je u korist Michaela Packa, direktora Američke agencije za globalne medije (USAGM), u parnici zbog njegove odluke da otpusti direktore medijskih agencija koje finansira američka vlada.

Beril Hauel, glavni sudija Okružnog suda, odbacio je zahtjev da ukine Pekovu odluku o otpuštanju direktora agencija, istakavši da je zasnovana, kako je ukazao, na izbornoj volji - a ne sudskoj odluci.

Sudija Hauel je prošle sedmice presudio da je tužba podnijeta u ime Fonda za otvorenu tehnologiju, neprofitne korporacije koja se zalaže za slobodu izražavanja na internetu, bila neosnovana.

Taj fond je tvrdio da Pek nema zakonskih ovlašćenja da otpusti Libi Liju, izvršnu direktorku te organizacije i šefove Radija Slobodna Evropa, Radija Slobodna Azija i Mreže za emitovanja programa za Bliski istok.

Pack, koji je funkciju u Američkoj agenciji za globalne medije preuzeo prošlog mjeseca, nadležan je i za Glas Amerike. Tužba se, međutim, ne odnosi na njegovu nadležnost nad tom nezavisnom medijskom agencijom američke vlade.

On je i prvi izvršni direktor USAGM-a, potvrđen u Senatu nakon značajnijih izmjena upravljačke strukture agencije, koju je Kongres odobrio krajem 2016. godine, a bivši predsjednik Barak Obama odobrio kao zakon.

Sudija Hauel je ukazao da je koncentracija velike količine moći kojom raspolaže izvršni direktor USAGM-a bila odluka Kongresa i da je sud ne može poništiti.

“Ukoliko se Packovo djelovanje ispostavi kao pogrešno, predsjedničko imenovanje i senatska potvrda ukazuju gdje počiva odgovornost – na glasačkom listiću”, poručio je Hauel.

Ukazao je i da potezi izvršnog direktora Američke agencije za globalne medije imaju globalne posljedice, dok su istovremeno, tužioci u tom slučaju izrazili duboku zabrinutost da će angažovanje Majkla Peka na toj funkciji štetiti nezavisnosti i integritetu međunarodnih radiodifuznih napora koje finansiraju Sjedinjene Države.

Tužba koji je podnio Fond za otvorenu tehnologiju sastojala se od tvrdnji da su agencije u sastavu USAGM-a zaštićene od političkih uticaja mehanizmnom oličenom u statutima, pravilima i obavezujućim ugovorima. U njoj je ukazano da su Pekovi potezi predstavljali najokrutnije kršenje tih mehanizama.

Majkl Pek se u prošlomjesečnom obraćanju zaposlenima putem elektronske pošte obavezao da će očuvati nezavisnost agencije od političkog uplitanja.

Međutim, nezavisni posmatrači i mediji poput Njujork tajmsa i Vašington posta, izrazili su sumnje u Pekovu spremnost na to podsjećajući na njegove veze sa Stivom Benonom, konzervativnim filmskim rediteljem i bivšim savjetnikom američkog predsednika Donalda Trumpa.

Pek je prethodnog mjeseca listu “Washington examiner” rekao da je razlog otpuštanja četiri šefa medijskih agencija, kako se izrazio, novi početak i da to ne smatra atipičnim početkom rada nove administracije.

"Smatram da sam prvog dana, promjenom rukovodstva, mogao da proizvedem tu promjenu”, rekao je Pek.

Ukazao je da želi da vrati, kako se izrazio, objektivnost i ravnotežu programima u sastavu Američke agencije za globalne medije.

„Sve što pokušavam je da se agencija vrati svojoj misiji”, ukazao je Pek.

Američka agencija za globalne medije nadzire rad pet američkih mreža u koje spadaju Glas Amerike, Radio Slobodna Evropa (RFE/RL), Kancelarija programa za Kubu (OCB), Radio Slobodna Azija (RFA) i stanice na arapskom jeziku - televizija Alhura i Radio Sava, koji pripadaju Mreži za emitovanja programa za Bliski istok (MBN).

Komentari

XS
SM
MD
LG