Linkovi

Rusija širi svoj utjecaj i putem medija

  • Zlatica Hoke

Ruska vlada finansira međunarodne radio i televizijske stanice radi pružanja, kako oni kažu, alternativnih vijesti i pogleda.

Radio Sputnik finansiran od strane države je nedavno otvorio svoju redakciju u Washingtonu, samo nekoliko blokova od Bijele kuće i počeo sa emitovanjem prvog jula; uz televizije RT , programa na engleskom jeziku, ranije pod imenom Russia Today ili Rusija Danas koji je na ovom području prisutan već nekoliko godina. Obje ove medijske kuće već imaju svoju publiku u Evropi i rade na tome da se prošire i u drugim dijelovima svijeta. Njihove emisije su međutim izazvale i ljutite reakcije onih koji smatraju da je to samo produžena ruka propagande iz Kremlja.

Peter Eltsov, profesor međunarodnih sigurnosnih odnosa na Univerzitetu za nacionalnu odbranu je prilikom svoje posjete Srbiji dao intervju za radio Sputnik u Beogradu i kaže da su pogledi tog medija bez sumnje pod jakim utjecajem Kremlja.

"Mora im se priznati: oni vas ne presjeku - oni razgovaraju sa vama. Ali poruka i pitanja su sto postotno naklonjeni Kremlju, pogotovu kada se radi o bivšem Sovjetskom Savezu, Ukrajini, o Kavkazu ili evropskoj politici. Kao da slušate direktno glasnogovornika Kremlja", kaže profesor Eltsov.

Eltsov kaže da je redakcija Sputnika u Beogradu moderna, u samom centru grada: "Imaju divan studio u Beogradu. Dobro su finansirani. Nalaze se u Starom Gradu i imaju veliki broj suradnika koji govore čak nekoliko stranih jezika."

Mediji sponzorirani od strane ruske države dopiru do publike putem kablovske i satelitske televizije, Interneta i društvenih medija. Tv mreža RT se prenosi putem satelita i kablova i dopire do milijuna domaćinstava u oko 100 zemalja. Uz kanal na engleskom jeziku, RT emituje svoje programe i na arapskom i španjolskom jeziku. I RT i Sputnik su optuženi da je njihova praksa neetička. Francuski predsjednik Emmanuel Macron kaže da su u Francuskoj prilikom predsjedničkih izbora djelovali u korist njegovog rivala Marine Le Pen.

"Russia Today i Sputnik su bili organi utjecaja tokom cijele kampanje i konstantno su proizvodili neistine o meni i mojoj kampanji", rekao je predsjednik Macron.

Ali urednici i voditelji u Sputniku kažu da je njihov cilj da ponude poglede i informacije kojih nema u ostalim medijima.

"U glavnim medijima vi imate ljude koji samo ponavljaju riječi establišmenta, koji će prihvatiti sve što im se unaprijed ponudi i odobri", kaže voditelj emisije, Garland Nixon.

RT je intervjuisala sirijskog predjednika Bashar al-Assada i političare koji kritiziraju Evropsku uniju, kao što je Nigel Farage iz Britanije. Osnivač Wikileaksa Julian Assange je bio voditelj emisije. Njegov prvi gost je bio lider terorističke grupe Hezbollah, Hassan Nasrallah, koga podržava Iran.

Kontroverzni gosti i programi, izgleda, privlače sve veću publiku širom svijeta. Eltsov kaže da su to većinom ljudi razočarani svojim vladama i zvaničnim medijima. Po Eltsovu, nema nikakve štete u tome da se čuju i alternativni pogledi - sve dok su ljudi svjesni toga ko finansira te programe i zašto.

Ruska vlada finansira međunarodne radio i televizijske stanice radi pružanja, kako oni kažu, alternativnih vijesti i pogleda.

XS
SM
MD
LG