Linkovi

Hoće li propasti medijska imperija Ruperta Murdocha?

  • Peter Fedynsky

Rupert Murdoch bi sada mogao odgovarati za eventualno kršenje zakona i u Americi

Rupert Murdoch bi sada mogao odgovarati za eventualno kršenje zakona i u Americi

Neki kongresmeni su zatražili da se istraži rad Murdochovih medija i u Americi

Kompanija „News Corporation“ sa sjedištem u Sjedinjenim Državama, dospjela je u fokus skandala prisluškivanja telefona u Britaniji koji ima ozbiljne poslovne i zakonske posljedice po tog medijskog giganta. Sada su ova novinska korporacija i njen predsjednik Rupert Murdoch i u Sjedinjenim Državama izloženi kritičkom procjenjivanju.

Naime, optužbe da je izdavačka kompanija News Corporation sa sjedištem u Sjedinjenim Državama prekršila britanski zakon, mogu imati zakonske posljedice za kompaniju i u Americi. Nekoliko američkih senatora i republikanski član Zastupničkog doma Kongresa Peter King, traže otvaranje istrage da bi se utvrdilo da li je kompanija prekršila i jedan američki zakon. Ministar američkog pravosudja Eric Holder, Komisija za kontrolu prometa vrijedonosnih papira, te Federalni istražni biro, pokreću preliminarne istrage.
Jay Fahy, bivi federalni tužitelj i krivični istražitelj, objašnjava zakone relevantne za ovaj slučaj:


Sa kriminalne strane, prema onome što znamo, riječ je o Zakonu protiv korupcije u inostranstvu i možda nekim kršenjima privatnosti, ili , da kažemo, vid poštanske ili telefonske prijevare - što je prodor u podatke iz mobilnih telefona. Mogla bi da bude obuhvaćena i korupcija, ako su kompanije mobilnih telefona na neki način bile potkupljene.“

Kompanija News Corporation je navodno potplatila britansku policiju da bi dobila podatke za tekstove objavljivane u tabloidu News of the World. Zakon protiv korupcije u inostranstvu se odnosi na američku zabranu podmićivanja, koja obuhvata i američke firme koje posluju u inostranstvu. Bivši urednik tabloida News of the World, Andy Coulson, koji je svojevremeno bio glasnogovornik britanskog premijera Davida Camerona uhapšen je u vezi sa ovim slučajem, koji obuhvata ne samo prisluškivanje mobilnih telefona u Britaniji, nego i prisluškivanje telefona žrtava terorističkih napada 11. septembra u Sjedinjenim Državama.
Kompanija News Corporation je istovremeno pretrpjela poslovne gubitke u milijardama dolara. Ova moćna medijska kuća je bila prisiljena odustati od namjere da kupi najveći dio u unosnoj britanskoj kompaniji „SKY“, najvećem britanskom emiteru satelitskog programa. Felix Gilette, reporter programa „Bloomberg Businessweek“, kaže da je skandal izazvao nagli pad akcija kompanije.

„Izgubili su na papiru više od pet milijardi dolara. Mislim da su dioničari izuzetno nervozni jer niko ne zna šta ovo znači za budućnost cijele kompanije.“

Predsjednik kompanije, medijski mogul Rupert Murdoch, Australijanac po rođenju, prihvatio je američko državljanstvo da bi mogao biti vlasnik medija u Sjedinjenim Državama. Njegova imovina obuhvata holivudski studio i televizijsku mrežu „FOX“, koja je posebno utjecajna među američkim konzervativcima.
Gospodin Murdoch je izložen kritikama za konsolidaciju medija i lišavanje javnosti različitih pogleda potrebnih da bi se donijela pravilna odluka u jednom demokratskom društvu. Među kritičarima je i Dean Starkman, pri dvomjesečnom izdanju Novinarskog pregleda Univerziteta „Kolumbija“.


„Ovog trenutka, s obzirom na skandal u Britaniji, to ima potencijal da radikalno promijeni medijsku situaciju i ovdje u Sjedinjenim Državama , ali i diljem svijeta.“


Gospodin Starkman kaže da bi skandal sa prisluškivanjem telefona mogao biti prilika za manje medijske organizacije da se suprotstave moći koju je stekla kompanija News Corporation. Ta moć obuhvata 27 dozvola za emitovanje u Sjedinjenim Državama, koje izdaje Federalna komisija za komunikacije. Jay Fahy kaže da bi ta komisija sada mogla odbiti obnovu dozvola tim medijima:

„Ako bi komisija zauzela čvrst stav prema ovome, i ako bi se dokazalo da je gospodin Murdoch znao za to, ili da je znao njegov sin koji je takodjer zvaničnik kompanije, mogli bi izgubiti dozvole, a ako se to dogodi, onda je to i kraj njegove imperije.“


TV mreža „FOX“ ne pominje mnogo skandal i nije odgovorila na molbu Glasa Amerike za interview. Rupert Murdoch je za prestižni dnevnik Wall Street Journal, koji je takodjer u njegovom vlasništvu, izjavio da osniva neovisnu komisiju koja treba istražiti moguću nezakonitu praksu u izvještavanju koja je uzdrmala temelje cijele kompanije.




XS
SM
MD
LG